ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МОДЕЛЕЙ ТА МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ КРЕАТИВНІСТЮ І РИЗИКАМИ КОМАНД ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ У СФЕРІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4412.1.2019.165236Ключові слова:
освітній проект, сфера підвищення кваліфікації, команда проекту, управління, креативність, ризики, ступінь довіриАнотація
Сучасне життя потребує швидкого та постійного розвитку: професійні знання, здобуті людиною, вже за кілька років стають застарілими та потребують оновлення. У професійній діяльності від працівників постійно вимагається мобільність і здатність до змін. Нерівномірність підготовки кадрів, перевиробництво кадрів одного профілю йде на шкоду іншим професіям, актуалізує потребу в пожиттєвому навчанні. Тому якраз в управлінні освітніми проектами у сфері підвищення кваліфікації, яка є складовою навчання впродовж життя і плацдармом для вирощування сучасних кадрів, добре себе зарекомендував саме проектний менеджмент. Зазвичай команда освітнього проекту складається з креативних осіб, підібраних з-поміж внутрішніх працівників навчального закладу. Управління такими командами пов’язане з певними ризиками персоналу, що може в подальшому шкодити успішному завершенню освітнього проекту. Робота з командами, члени яких мають високий креативний потенціал, потребує додаткових і дієвих інструментів та методів управління. Cтаттю присвячено аспектам практичного застосування розроблених автором моделей та методів управління креативністю і ризиками команд освітніх проектів у сфері підвищення кваліфікації. На прикладі освітнього проекту розробки та запуску програм підвищення кваліфікації за ваучерами в приватному закладі вищої освіти було виконано оцінювання креативності членів команд освітнього проекту за допомогою соціометричного методу перехресного оцінювання, й експертним методом визначено ризики персоналу, що найбільше впливають на результат проекту. За допомогою методу управління трудовими ресурсами освітніх проектів з урахуванням їх креативності та ризиків було визначено ступінь довіри до кожного члена команди проекту для подальшого планування проектним менеджером трудових ресурсів на критичному шляху освітнього проекту.
Посилання
1. Proekt polozhennja pro pisljadyplomnu osvitu u sferi vyshhoji osvity Ukrajiny [Elektronnyj resurs]. – old.mon.gov.ua/img/zstored/files/Проект%20Положення%20про%20ПДО.doc.
Biloshchitsky, A. O. (2012). Methodology of the project and vector management by educational environments: author’s abstract for Dr.Tech.Sc.: 05.13.22 "Project and program management"; MONMS of Ukraine, Kyiv National University of Construction and Architecture. Kyiv, 35 p. [in Ukrainian].
Rulikova, Н. S. (2009). Portfolio management of innovative projects of higher educational establishments: author’s abstract for Ph.D.: 05.13.22; Admiral Makarov National University of Shipbuilding. Mykolaiv, 20 p. [in Ukrainian].
Koliada, O. P. (2008). Project-oriented formalization of strategic component of functional activity of a higher educational institution. Upravlinnya proektamy ta rozvytok vyrobnytstva: coll. of sci. works, No. 3 (27), pp. 81– 87 [in Russian].
Rach, V. A., Borzenko-Miroshnichenko, A. Yu. (2009). Project-oriented models of management and evaluation of the activities of higher educational institutions. Upravlinnya proektamy ta rozvytok vyrobnytstva: coll. of sci. works, No. 1 (29), pp. 81–89 [in Ukrainian].
Kuzminska, Yu. M. (2014). Method of management by educational projects labor forces. Upravlinnya proektamy: innovatsiyi, neliniynist, synergetyka: materials of the fifth Internat. conf. of masters, postgraduates and scientists. Odesa: ODABA, Vol. 1, pp. 122–125 [in Ukrainian].
Kuzminska, Yu. M. (2015). Cognitive model of mutual influence of risks of projects in the field of postgraduate education. Upravlinnya proektamy u rozvytku suspilstva: abstracts of the twelfth Internat. conf. Кyiv: KNUBA, pp.144–146 [in Ukrainian].
Kuzminska, Yu. M. (2018). Conceptual model of educational project team management in the field of further training. Upravlinnya proektamy: stan tа perspektyvy: materials of the XIV Internat. sci.-pract. conf. Mykolayiv: NUK [in Ukrainian].
Lepsky, V. V, Kuzminska, Yu. M. (2015). Application of the cross-sociometric evaluation method in the determination of project team creativity. Visnyk NTU "KhPI": coll. of sci. works. Seriya: Strategichne upravlinnya, upravlinnya portfelyamy, programamy ta proektamy. Kharkiv: NTU "KhPI", No. 2 (1111), pp. 172–177 [in Ukrainian].
Tkachenko, L. H. (2015). Vouchers for the training of persons over 45 years of age as an active labor market policy tool. Demographiya ta sotsialna ekonomika, No. 2 (24), pp. 41–52 [in Ukrainian].11. State Statistics Service in Ukraine. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ20 17/rp/eans/eans_u/arch_znsmv_u.htm
Law of Ukraine "On employment of the population". URL: https://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/5067-17
CMU Resolution "On approval of the Procedure for issuing vouchers for maintaining the competitiveness of individuals in the labor market" No. 207 dated March 20, 2013. URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/207- 2013-%D0%BF#n13
Order of the Ministry of Economic Affairs and Finance "On approval of the List of professions, specialties, directions of training and advanced training, for which training may be issued voucher" No. 661 dated 2015.06.25 with amendments and additions. URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0817-15
Kuzminska, Yu. M. (2014). Personnel risks in postgraduate education projects. Stan ta perspektyvy rozvytku sotsialno-ekonomichnyh system v epohu ekonomiky znan: materials of the Third Internat. sci.-pract. conf. of students, postgraduates and young scientists. V. Dahl Eastern Ukrainian National University. Luhansk: vyd-vo SNU im. V. Dahlya, pp. 77–80 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
URN
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ю. М. КузьмінськаАвтори, які публікуються в цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають збірнику право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому збірнику.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи в тому вигляді, в якому її опубліковано цим збірником (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати в складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому збірнику.
Політика збірника наукових праць дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).