ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА СИСТЕМА ПІДТРИМКИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4412.4.2020.219482Ключові слова:
цифрова трансформація, вища освіта, веб-орієнтована інформаційна система, моделювання, проєктування, системний підхід.Анотація
Стаття присвячена проблемам розробки і впровадження інформаційних систем підтримки освітньої діяльності закладів вищої освіти в умовах цифрової трансформації. На основі аналізу вітчизняного і закордонного досвіду визначено технічні та функціональні вимоги до таких систем, обґрунтовано необхідність комплексного використання системного, процесного і проєктного підходів при їх проєктуванні, створенні і впровадженні. Метою дослідження є автоматизація опрацювання інформації, що стосується організації освітнього процесу навчальними підрозділами університету, уніфікація процесів електронного документообігу в університеті, забезпечення його статистичної звітності і підтримка прийняття управлінських рішень на основі аналізу даних про успішність здобувачів вищої освіти за рахунок розробки веб-орієнтованої інформаційно-аналітичної системи в рамках концентричної інформаційної технології. У роботі запропоновано модель наповнення бази даних системи інформацією для формування вихідної документації про освітню діяльність студентів, зокрема додатків до диплому європейського зразка. Також змодельовано і спроєктовано бізнес-процеси, що відбуваються в освітньому середовищі університету. На основі цілеспрямованого і комплексного використання сучасних підходів і технологій проєктування та програмування створено базові модулі веб-орієнтованої інформаційно-аналітичної системи підтримки освітньої діяльності закладу вищої освіти, які впроваджено у діяльність структурних підрозділів Черкаського державного технологічного університету.
Посилання
Navitas Ventures, Digital Transformation in Higher Education, 2017. Available:https://www.navitasventures.com/wpcontent/uploads/2017/08/HE-Digital-Transformation-_Navitas_Ventures_-EN.pdf
Mykhailo Topuzov, "Information and educational environment of educational institutions. Design in accordance with the requirements of modern society", Dyrektor shkoly, no. 9-10 (825-826), pp. 17-25, 2018. Available:http://lib.iitta.gov.ua/710963/1/dyg-2018-009-block-17-25.pdf
A. A. Tymchenko, Yu. V. Tryus, I. V. Stetsenko et al., Information-analytical system of control and evaluation of university students academic achievements: monograph. Cherkasy: McLaut, 2010 [in Ukrainian].
Yu. Tryus, I. Stetsenko, and I. Herasymenko, "Information-analytical learning management system universities", Information Technologies in Education, no. 29, pp. 15-30, 2016. [5] N. V. Bugas, and O. O. Kovalenko, "Information system as a condition for effective management decisions", Efektyvna ekonomika, no. 12, 2016. Available:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5313
O. V. Spivakovsky, Ya. B. Fedorova, O. O. Glushchenko, and N. A. Kudas, Management by information technologies of higher educational institutions. Kherson: Ailant, 2010 [in Ukrainian].
M. S. Lvov, O. V. Spivakovsky, and D. Ye. Shchedrolosev, "Information system of management by higher educational institution as a platform for realization of academic process management", Visnyk Kharkivskoho universytetu. Seriia: Matematychne modeliuvannia. Informatsiini tekhnolohii. Avtomatyzovani systemy upravlinnia, no. 1, pp. 1-21, 2012 [in Ukrainian].
V. G. Grytsenko, Organizational and pedagogical principles of creation and implementation of university management weboriented information-analytical system:monograph. Cherkasy: ChNU im.B. Khmelnytskoho, 2016 [in Ukrainian].
D. Yu. Stolyarov, "The use of automated control systems in the activities of institutions of higher professional education in Russian Federation (analytical review)", In A. N. Tikhonova, Ed. Moscow: FHU GNII ITT "Informika", 2009. Available:http://window.edu.ru/app.php/resource/945/6 8945
Harald Gilch, Anna Sophie Beise, René Krempkow, Marko Müller, Friedrich Stratmann, and Klaus Wannemacher, "Survey on the Status of Digitization at German HEI", European Journal of Higher Education IT, no. 1, 2020. Available:https://www.eunis.org/download/2020/EUNIS _2020_paper_82.pdf
Pekka Kähkipuro, "IT strategy in the era of digital transformation: Case higher education", European Journal of Higher Education IT, no. 1, 2019.
M. Elhoseny, N. Metawa, and A. E. Hassanien, "An automated information system to ensure quality in higher education institutions", in 12th Int. Computer Engineering Conf. (ICENCO), Cairo, 2016, pp. 196-201.
A. A. Tymchenko, and A. A. Rodionov, Fundamentals of computer science system design objects of new equipment. Kiev:Nauk. dumka, 1991 [in Russian].
M. Z. Zgurovsky, and N. D. Pankratova, System analysis. Problems, methodology, applications. Kiev: Nauk. dumka, 2005 [in Russian].
Programming Languages Rating 2020. Available: https://dou.ua/lenta/articles/language-rating-jan-2020/
J. Sutherland, Scrum the Art of Doing Twice the Work in Half the Time. New York: Random House, 2014.
Roman Pichler, Product Management in Scrum. Agile Methods for Your Business, In A. Korobeinikova, Transl. from Eng. Moscow:Mann, Ivanov and Ferber, 2017 [in Russian].
Regulations on the procedure for forming an individual curriculum for a higher education applicant at Cherkasy State Technological University. Cherkasy, 2020. Available:https://docs.google.com/file/d/1UYGhcf6Kqau7ErcDOTgA4R6q5WHzjVZw/view
Regulations on the order, preparation, issuance and accounting of documents on higher education. Cherkasy, 2019. Available:https://drive.google.com/file/d/0B9liSQ0oK S8XdDlFZEVZcTI2QzVwV2cwODNEd1lT djMxZlZF/view
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
URN
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Юрій Васильович Триус, Григорій Олександрович Заспа, Олексій Сергійович Кожем'якін, Альона Вікторівна АшироваАвтори, які публікуються в цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають збірнику право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому збірнику.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи в тому вигляді, в якому її опубліковано цим збірником (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати в складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому збірнику.
Політика збірника наукових праць дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).